نیازمندی‌ های رایگان داور
نیازمندی‌ های رایگان داور

تعیین سهم وراث از عرصه ملک

در زمان تقسیم ارث و تعیین سهم هر یک از وراث باید به این نکته توجه داشت که اگر اعیان به تنهایی تقسیم شود و میزان سهم افراد از عرصه مشخص نگردد؛ در زمان فروش ملک و یا نوسازی ساختمان احتمال بسیار زیاد نیاز به تفکیک عرصه خواهد بود تا بتوان بر اساس سهم هر یک از وراث خرید و فروش و یا ساخت و ساز را انجام داد. در این مواقع افراد تحت ارث می بایست به شهرداری ها مراجعه کرده و با ارائه درخواست خود مبنی بر تفکیک عرصه مراحل مربوطه را پیگیری کنند که به طور کامل تر در ادامه شرح داده شده است.

تعیین سهم مالکان از عرصه ملک؛ در زمان نوسازی

همان طور که پیش از این مطرح شد در برج ها؛ آپارتمان ها و همچنین مجتمع ها؛ سهم مالکان از اعیان ساختمان مشخص می باشد و به طور معمول؛ افراد برای واحد تحت تملک خود سندی معتبر در دست دارند. اما در مورد مالکیت افراد بر عرصه در این ساختمان ها شرایط متفاوت می باشد. به طوری که زمین این دسته از املاک؛ تحت تملک شخص خاصی نبوده و تفکیک نشده می باشند. لذا در زمان نوسازی ساختمان برای مشخص کردن سهم هر یک از افراد و هزینه های مربوطه می بایست مراحل لازم برای تفکیک عرصه ملک انجام شود تا از بسیاری دردسر های احتمالی و دعوای ناشی از آن جلوگیری شود. لذا در این زمان افراد می توانند به شهرداری و اداره ثبت اسناد مراجعه و مراحل مربوط به تفکیک عرصه ملک را طی کنند و بر اساس تفکیک قانونی؛ سهم هر یک از افراد را مشخص کنند.

چگونگی تفکیک عرصه

همان طور که ذکر شد در زمان تخریب و نوسازی ساختمان ها و یا تقسیم ارث نیاز به تفکیک عرصه ملک می باشد تا بتوان بر اساس آن سهم هر یک از مالکان و یا وراث را مشخص کرد. در این زمان افراد می توانند با مراجعه به شهرداری ها و اداره ثبت اسناد؛ درخواست خود مبنی بر تفکیک سند را ارائه کرده و مراحل زیر را طی کنند.

تفکیک عرصه بر اساس تقاضای مالک و یا وکیل قانونی صورت گرفته و شامل مراحل زیر می باشد:

 

 

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *